اسکوتر برقی چیست؟

کلمه قیمت اسکوتر یا هاوربرد یک کلمه نسبتا جدید است. کلمه هوورن از کلمه قرن پانزدهم هوورن به معنای شناور طولانی گرفته شده است. در حالی که کلمه Bord قدیمی تر از آن است و از کلمه قدیمی انگلیسی Bord که ریشه در زبان آلمانی دارد گرفته شده است. اولین استفاده از این کلمه در انگلیسی به سال 1967 برمی گردد، زمانی که برای اولین بار در یک رمان علمی تخیلی استفاده شد، رمانی به نام سوراخ در صفر توسط نویسنده انگلیسی M.K. جوزف کلمه هاوربرد اولین بار با استفاده از آن در فیلم بازگشت به آینده شناخته شد.

حواستان به چیزی باشد که می خواهید به عنوان هدیه بخرید، زیرا ممکن است جلوی صورت شما منفجر شود. هاوربرد یا به طور دقیق تر اسکوترهای خود متعادل کننده یکی از محبوب ترین اقلام برای هدیه دادن است. البته نباید نگران باشید زیرا در محصولات موجود و اصلی موجود در بازار، محصولات آتش نمی گیرند و می توانید با خیال راحت محصول خود را خریداری کنید.

اما نگرانی های فزاینده ای در مورد ایمنی این وسیله نقلیه وجود دارد. هزاران ویدیو از تصادف اسکوترهای برقی در سایت هایی مانند یوتیوب وجود دارد که در بسیاری از موارد منجر به صدمات جدی می شود. در موارد شدید، هاوربردهای ارزان قیمت منفجر شدند و آتش گرفتند و فروشگاه های آنلاین مجبور شدند فروش برخی از مدل ها را متوقف کنند و آنها را به انبارهای خود بازگردانند. شهرهای لندن و نیویورک اقداماتی را برای نظارت بر حرکت اسکوترهای برقی در خیابان ها و پیاده روها انجام داده اند. بنابراین به نظر می رسد زمان رفع برخی ابهامات در مورد اسکوتر فرا رسیده است. در اینجا همه چیزهایی که برای خرید اسکوتر نیاز دارید آورده شده است.

اسکوتر چیست؟

از نظر فنی، اسکوتر برقی یک سکوی شناور (شبیه به اسکیت بورد بدون چرخ) است که برای حمل و نقل شخصی استفاده می شود. این اصطلاح برای استفاده در فیلم بازگشت به آینده 2 ابداع شد، جایی که قهرمان داستان، مارتی مک فلای، به آینده سفر می کند تا متوجه شود که کودکان بر روی تخته های شناور بدون چرخ سوار می شوند. اگرچه اسکوترهای خود متعادل کننده واقعاً شناور نیستند، اما مردم به کلمه هاوربرد در خارج از کشور و اسکوتر برقی در ایران به عنوان یک اصطلاح عامیانه برای اشاره به این وسیله نقلیه عادت کرده اند، بیشتر به دلیل جذابیت بیشتر.

 

چطورکار می کنند؟

اسکوترهای خود متعادل کننده چندین جزء اصلی دارند: ژیروسکوپ برای تعیین شیب یا تعادل وسیله نقلیه. موتوری که اسکوتر را متعادل می کند و آن را به جلو می راند، ریزپردازنده هایی که قدرت خروجی موتور را کنترل می کنند و باتری های بزرگی که سوخت خودرو را تامین می کنند. مهمترین وظیفه یک اسکوتر خود متعادل کننده (همانطور که حدس زدید) حفظ تعادل شماست. برای این منظور، ریزپردازنده های خودرو جهت خم شدن راننده را کنترل می کنند. ژیروسکوپ همچنین به ریزپردازنده ها متصل است تا به جمع آوری اطلاعات در مورد شیب هاوربرد کمک کند. موتورهای داخل اسکوتر قدرت خروجی را برای حفظ تعادل راننده تغییر می دهند. هر اسکوتر برقی خود متعادل کننده متفاوت است، به این معنی که هر کدام از باتری، ریزپردازنده و موتور متفاوتی استفاده می کنند.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: